Népszavazás: gyõztek az igenek
2008. március 10.Az igen szavazatok száma mindhárom, népszavazásra feltett kérdésben már a szavazatok 75 százalékának feldolgozásánál meghaladta az eredményességi küszöböt, az összes választópolgárra vetített 25 százalék plusz egy szavazatot.
A népszavazási döntés végrehajtásáról, a vizitdíj, kórházi napidíj és tandíj eltörlésérõl szóló törvényjavaslat, amelyet a kormány készített és Horváth Ágnes egészségügyi miniszter jegyez, már vasárnap este megjelent Gyurcsány Ferenc miniszterelnök internetes honlapján.
A törvényjavaslat általános indoklása hangsúlyozza: az Országgyûlés a népszavazások döntésének haladéktalanul köteles eleget tenni, ennek megfelelõen a kormány a törvényjavaslat benyújtásával tudomásul veszi a népszavazás eredményét. A kormány azt javasolja, hogy "a technikailag kivitelezhetõ legkorábbi idõpontban, 2008. április 1-jétõl" szûnjön meg a vizitdíj és a kórházi napidíj fizetésének kötelezettsége.
Horváth Ágnes egészségügyi miniszter azt mondta: az egészségügyi reform folytatódik, mert bár fontos elemekrõl döntöttek a választók, a reform maga elsõsorban nem a vizitdíjról és a kórházi napidíjról szól.
A tárcavezetõ szerint nagyon nehéz év elé néz az egészségügy és nehéz helyzetbe kerülnek a háziorvosok, a szakrendelõk és a kórházak azzal, hogy az "igen" voksok gyõznek a népszavazáson. Hozzátette: az idén 22 milliárd forintnyi többletbevétel esik ki, emellett a vizitdíj és a kórházi napidíj bevezetésébõl származó további 40 milliárdnyi megtakarítás is. Azt is elmondta, hogy nem fogják kompenzálni a kiesõ bevételeket.
A Fidesz törvényjavaslatot nyújt be annak érdekében, hogy a vizitdíj, a kórházi napidíj és a tandíj eltörlése miatt kiesõ bevételeket pótolni lehessen - jelentette be Navracsics Tibor, a Fidesz frakcióvezetõje.
Elmondta: a javaslat elsõ része rendelkezik a vizitdíj, a kórházi napidíj és a tandíj eltörlésérõl, a második rész pedig a 2008-as költségvetés módosításával arra tesz indítványt, hogy az emiatt kiesõ bevételeket idén több minisztérium kommunikációs és marketing forrásaiból fedezzék.
Forrás: MTI